Lesbian/Gay Pride Day is here again. Do media accept homosexuality as a "normal" choose? Is it still a tabu?
UAB's Portal de la Comunicación (http://www.portalcomunicacion.com/) offers a special report on this topic:
1. On-line articles on the reflection of gays in media:
Jordi Petit"De Alfredo Landa a Jesús Vázquez"
Marcus Antônio Assis Lima"Homosexualidad y medios: la batalla está empezando"
ANDERSON, Peter B.; FAKHFAKH, Akram; KONDYLIS, Mary Alice: "Attitudes Toward The Media's Portrayals of Gays and Lesbians". Electronic Journal of Human Sexuality, Volumen 2. Julio, 1999.
ASSIS LIMA, Marcus Antônio: "Breve histórico da imprensa homossexual no Brasil”. Biblioteca On-line de Ciências da Comunicação. 2001.
ASSIS LIMA, Marcus Antônio: "Fictionalization in the Homoerotic Discourse: Some Tracks for the Understanding of the Construction of the Identity". IAMCR Porto Alegre, 2004.
ASSIS LIMA, Marcus Antônio: "Media y memoria: construyendo una subjetividad gay". 23 Conferencia AIERI "Comunicación intercultural" - Barcelona 2002.
GÓMEZ, Ramón: "Homosexualidad y medios: viejos y nuevos elementos discriminatorios"
HERNÁNDEZ DE VELASCO, Irene: "Homosexualidad y medios de comunicacion". Fundación Triangulo.
NYLUND, David: "De Paseo por Roma: Homofobia, Heterosexismo y Charlas Deportivas en la Radio". Glaad Center for the Study of Media and Society. Noviembre, 2001.
ROQUE RAMÍREZ, Horacio N.: "El Idioma de (In)Visibilidad: Las Imágenes LGBT Latinas en las Noticias de Televisión y Prensa Impresa en Español". Glaad Center for the Study of Media and Society. Noviembre, 2003.
STREITMATTER, Rodger: "How Youth Media Can Help Combat Homophobia Among American Teenagers". Glaad Center for the Study of Media and Society. Enero, 2003.
2. On-line artcles on the relation between gays and mass-media:
COHEN, Lucy: "Redes Gay de TV a conquistar las masas".Video Age Latin. Enero, 2005.
GÓMEZ CRUZ, Edgar: "Género y Sexualidad en las Comunidades Virtuales". III Bienal de Comunicación, Puebla (México). Noviembre, 2001. Cibersociedad.
MARGARITA ANDERSSON, Yvonne: "Queer Media? Or What has queer theory to do with media studies?". 23 Conferencia AIERI "Comunicación intercultural" - Barcelona 2002
MARTÍ, Josep; VILLANUEVA, Javier: "Zero: Creación de un nuevo target publicitario". Jornades de Foment de la Investigació. Univeristat Jaume I.
SENDER, Katherine: "Business Not Politics: Gays, Lesbians, Bisexuals, Transgender People and the Consumer Sphere". Glaad Center for the Study of Media and Society.
3. Some texts:
"En EEUU crece el gasto en publicidad gay debido a cambios sociales". SantiagoGay.
"Internet, el cine, la radio y los suplementos son los medios más consumidos por el colectivo gay masculino". Noticiasdot.com
"Internet y el cine son los medios preferidos por el colectivo homosexual español". Noticiasdot.com
"La Comunidad LGBT América Latina en los Medios". Glaad.org
"La TV Rosa invade EEUU". Ciudad Internet.
"Los Medios en español. Cobertura de temas LGBT en la televisión". Glaad.org
"Los medios y la homosexualidad". SantiagoGay.
"Nace 'Pink TV', primera cadena temática en Francia para gays". IBLNews. Octubre, 2004.
4. Another links:
Amnistía Internacional. Documentos > Orientación sexual
Gay & Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD)
Gay, Lesbian, Bisexual, Transgender: Full Text Papers and Reports
GLAAD Media Reference Guide, 6th Edition
ILGA - International Lesbian and Gay Association
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment